Tämä symboli kuvaa ongelmia tiedon siirtämisessä erityisessä kulttuuriympäristössä. Tämä on melko erikoinen symboli ja se paljastaa humoristisen lähestymistavan siihen, mitä ihmisen mieli voi saavuttaa tässä vaiheessa. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että ei ole mitään pätevää syytä tehdä kuvasta jonkinlainen karikatyyri tai sentimentoida se viittaamalla ”ystävälliseen vanhaan professoriin”. Pikemminkin pitäisi analysoida kuvaa löytääkseen sen peruselementit. Professori on käsitellyt niin paljon kirjoja, että hän on rasittanut silmiään; päivinä, jolloin bifokaalisia linssejä ei käytetty laajasti, hänen täytyi katsoa lasiensa yli nähdäkseen oppilaansa. Symboli paljastaa siis yksinkertaisesti kaksi puolta professorin kyvystä siirtää nuorelle sukupolvelle menneisyyden keräämää valtavaa tietomäärää. Tarve ottaa vastaan tämä valtava määrä kirjaosaamista vaikuttaa mieleen ja silmiin; täyttääkseen nuorten vaatimukset, opettajan on tietyssä mielessä katsottava tämän tiedon yläpuolelle ja nähtävä oppilaansa yksinkertaisesti ihmisinä. (Rudhyar).
Tämä viiden sarjan ensimmäinen symboli käsittelee henkisellä tasolla kertyneen kollektiivisen tiedon opetusta ja tuon tiedon hankkimisen aiheuttamaa ongelmaa.
Hajamielinen professori by Per Lindroth |
Vaaka♎11° Professori katselee silmälasiensa
yli
Järki ja intuitio vaativat keskittymään eri tavoin asioihin. Ehkä nyt olisi hyvä pysäyttää järkeen keskittyminen huomataksesi, että ole yhteydessä edelleenkin myös intuitiivisuuteesi. Eri tilanteet vaativat eri linssejä, joiden läpi katsella. Pyrkiä parhaansa mukaan saamaan viestiään perille. Suurta itseluottamusta tai naivia yritystä pitää yllä jotain roolia.
Avainsana on ERIKOISTUMINEN.
Kielteisenä - asennoituu toisiin itsekkään ylimielisesti tai ajatella, että toiset ovat tyhmempiä ja alempiarvoisia.
Astrologinen kaava on yang
-kriittinen-nerokas -erikoistunut-henkinen-kokeileva.
Tämä symboli aloittaa uuden, henkisen tason viiden sarjan:
Sarja39 |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti